Biyoloji öğretmenimiz Yavuz ÇETİN tarafından TÜBİTAK 2204-A Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'na katılım gerçekleştirilmiştir.
Okulumuz Biyoloji öğretmeni Yavuz ÇETİN rehberliğinde 11-B sınıfından İrem PERÇİN ve Ata Erdem TİNTİ tarafından yürütülen 'Agorafobi ve Yaşam Kalitesi: Covid-19 Salgınının Gençlerdeki İzi' başlıklı araştırma projesi ile TÜBİTAK 2204-A Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'na katılım gerçekleştirilmiştir.
Okulumuz Biyoloji öğretmeni Yavuz ÇETİN rehberliğinde 11-B sınıfından İrem PERÇİN ve Ata Erdem TİNTİ tarafından yürütülen 'Agorafobi ve Yaşam Kalitesi: Covid-19 Salgınının Gençlerdeki İzi' başlıklı araştırma projesi ile TÜBİTAK 2204-A Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'na katılım gerçekleştirilmiştir. Covid-19 salgın sürecinde toplumun pek çok kesimi salgının yayılışının artmaması, sağlık kurum ve çalışanlarına ek yük gelmemesi için çeşitli kısıtlamalara tabi tutulmuştur. Bu toplumsal gruplardan biri de gençlerdir. Türkiye'de yirmi yaş altında 19 milyon 198 bin 803 birey ve 15-19 yaş aralığında ise 6 milyon 331 bin 594 genç yer almaktadır. Salgın sürecinde belirli saatlerde sokağa çıkma izni olan ve genelde evde kalan gençlerin panik-agorafobik belirtileri gösterip göstermediği ve pandemi sürecinin yaşam kalitelerine etkisini araştırmak proje çalışmasının temel amacını oluşturmaktadır.
Çalışmada yöntem çeşitliliği sağlamak amaçlanmış ve önce nicel ardından nitel araştırma yöntemlerinin işe koşulduğu sıralı açıklayıcı karma desen yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, Ege Bölgesi'nde bir büyükşehirde bin 280 öğrenci ve 75 öğretmen bulunan konumu gereği hem şehir merkezine hem de tarım ve sanayi bölgelerine yakın bir lisede yürütülmüştür. Araştırmada ölçme aracı olarak DSM-5 Panik Bozukluk ve Agorafobi Şiddet Ölçeği Çocuk Formları, WHOQoL Yaşam Kalitesi Ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır. Ölçekler Google Forms üzerinden 127 öğrenciye uygulanmış, panik-agorafobi puanları yüksek ve yaşam kalitesi puanları düşük çıkan 11 öğrenciyle Zoom üzerinden görüşmeler gerçekleştirilmiştir.
Araştırmanın sonuçlarına göre kız öğrencilerin panik bozukluk ve agorafobi puanları erkek öğrencilere göre anlamlı olarak yüksek çıkmıştır. Panik bozukluk ve agorafobi arasında istatistiksel olarak pozitif; panik bozukluk-yaşam kalitesi ve agorafobi-yaşam kalitesi arasında istatistiksel olarak negatif ilişki olduğu görülmektedir. Ayrıca Covid-19 sürecinin katılımcıların yaşam kalitelerini psikolojik, sosyolojik, ekonomik ve eğitsel açılardan etkilediği görülürken; temkinli olma, sosyal korku, evde kalma alışkanlığı, kalabalıktan uzak durma gibi agorafobik belirtilerin bu süreçte ortaya çıktığı görülmektedir.